ضوابط پل های تیر و دال

806
بازدیدها

در سیستم تیر و دال، تیرهای بتنی در فواصل معینی از یکدیگر قرار گرفته، دال بتنی بر روی آن اجرا می‌شود. حداکثر دهانه مرسوم و بهینه در این سیستم در حدود 25 متر است

مقطع عرضی عرشه متشکل از تیرهای بتنی (پیش ساخته، پیش تنیده) و دال بتنی درجا

عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی (ضخامت دال بتنی + ارتفاع تیرهای پیش‌ساخته) بر اساس بند 2.5.2.6.3 آشتو استفاده می‌شود.

جدول تعیین عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی

ضخامت دال بتنی (t1) در حدود 20-30 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود.

برای تعیین فاصله محور به محور تیرهای بتنی از رابطه زیر استفاده می‌شود:

S<1.5D

طول کنسول‌های کناری (L1) و (L2) برابر است با:

**بازنشر مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد

مرتبط پست ها

پست‌ بعدی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

*

code

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

علیرضا خویه | Alireza Khooyeh

مهندس علیرضا خویه

کارشناس ارشد مهندسی عمران- زلزله
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
طراح سازه مهندس محاسب
مجری طرح های مقاومسازی

Instagram

طراحی سازه

Retrofitting & Strengthening

>

مقاوم سازی انواع سازه ها
طراحی و اجرای انواع روش های مقاومسازی:
ژاکت فولادی و بتنی، الیاف FRP ، دیوار برشی دزاکس ، مهاربند های اکسپوز
مقاوم سازی فونداسیون و ترمیم ساختمان های نشست کرده

تماس: 09120453389

معرفی کانال های تلگرام

مهندس آقازاده
دکتر مهدی علیرضایی
مهندس احمدرضا جعفری
مهندس سلطان آبادی
دکتر مسعود حسین زاده
*بسیاری از مطالب این سایت برگرفته مطالب این کانال های مفید می باشد.

اخبار اخیر