ضوابط پل های تیر و دال

721
بازدیدها

در سیستم تیر و دال، تیرهای بتنی در فواصل معینی از یکدیگر قرار گرفته، دال بتنی بر روی آن اجرا می‌شود. حداکثر دهانه مرسوم و بهینه در این سیستم در حدود 25 متر است

مقطع عرضی عرشه متشکل از تیرهای بتنی (پیش ساخته، پیش تنیده) و دال بتنی درجا

عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی (ضخامت دال بتنی + ارتفاع تیرهای پیش‌ساخته) بر اساس بند 2.5.2.6.3 آشتو استفاده می‌شود.

جدول تعیین عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی

ضخامت دال بتنی (t1) در حدود 20-30 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود.

برای تعیین فاصله محور به محور تیرهای بتنی از رابطه زیر استفاده می‌شود:

S<1.5D

طول کنسول‌های کناری (L1) و (L2) برابر است با:

**بازنشر مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد

مرتبط پست ها

پست‌ بعدی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

*

code

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

علیرضا خویه | Alireza Khooyeh

مهندس علیرضا خویه

کارشناس ارشد مهندسی عمران- زلزله
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
طراح سازه مهندس محاسب
مجری طرح های مقاومسازی

Instagram

طراحی سازه

Retrofitting & Strengthening

>

مقاوم سازی انواع سازه ها
طراحی و اجرای انواع روش های مقاومسازی:
ژاکت فولادی و بتنی، الیاف FRP ، دیوار برشی دزاکس ، مهاربند های اکسپوز
مقاوم سازی فونداسیون و ترمیم ساختمان های نشست کرده

تماس: 09120453389

معرفی کانال های تلگرام

مهندس آقازاده
دکتر مهدی علیرضایی
مهندس احمدرضا جعفری
مهندس سلطان آبادی
دکتر مسعود حسین زاده
*بسیاری از مطالب این سایت برگرفته مطالب این کانال های مفید می باشد.

اخبار اخیر

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.